De UU Docentenkamer

De UU Docentenkamer
De stagedocent: je studenten begeleiden in hun laatste stap tot professional
/

Met docenten Stefanie Massink (International relations in historical perspectives) en Wim Kremer (Diergeneeskunde) gaan we in deze aflevering in gesprek over stages in het universitair onderwijs. Omdat bij steeds meer opleidingen stages onderdeel zijn van het curriculum onderzoeken we in deze aflevering welke rol de stage nu eigenlijk heeft: wat leren studenten van stage lopen? Hoe kan je ze daarbij als docent zo goed mogelijk begeleiden? En zouden we als universiteit moeten bepalen waar onze studenten stage lopen? Stefanie en Wim nemen ons mee aan de hand verschillende voorbeelden, en gaandeweg komen we erachter dat hoewel de opleidingen waar zij de stages begeleiden heel verschillend zijn, ze zich vooral erg herkennen in elkaars ervaringen.